Solved

Exclure dossier (Exclude Folder)


Bonjour,

je souhaite depuis la console Webroot Management Console CE 22.2 pouvoir exclure un dossier d’analyse sur 1 de mes serveurs.

Autre question : J’ai des bases de données sous WinDev avec le Centre de contrôle HFSQL

Webroot peux il ralentir les accès, les échanges, les mise a jours des tables ?

 

Merci de votre retour d’information

Cordialement

Franck

“Hello, I want from Webroot Management Console CE 22.2 to be able to exclude a scan folder on 1 of my servers. Another question: I have databases in WinDev with the HFSQL Control Center Can Webroot slow down access, exchanges, table updates? Thank you for your feedback cordially Frank”

icon

Best answer by csaunders 26 May 2022, 15:39

View original

This topic has been closed for comments

2 replies

Userlevel 7
Badge +25

@csaunders Can you help answer this question? Is it possible?

Userlevel 4
Badge +2

@FranckA 

 

Vous pouvez créer un remplacement qui garantira que les fichiers de ce dossier ne seront pas identifiés comme malveillants. Veuillez consulter notre documentation d'aide pour plus d'informations sur la façon de les créer.

https://answers.webroot.com/Webroot/ukp.aspx?pid=17&app=vw&vw=1&solutionid=3105&t=Managing-global-file-overrides-for-Webroot-Business-Protection

Il serait difficile pour nous de savoir sans test. Ma recommandation serait de tester hors des heures pour voir si cela cause des problèmes. Si c'est le cas, je suggérerais de créer un ticket d'assistance et de travailler avec l'équipe pour voir quels changements (le cas échéant) ils recommanderaient afin d'éviter tout ralentissement.

Merci,

Chris

-------------------------------------------------

@FranckA You can are able to create an override which will ensure that files within that folder won’t be identified as malicious. Please see our help documentation for more information how to create these.

https://answers.webroot.com/Webroot/ukp.aspx?pid=17&app=vw&vw=1&solutionid=3105&t=Managing-global-file-overrides-for-Webroot-Business-Protection

It would be tough for us to know without testing. My recommendation would be to test out of hours to see if it causes any problems. If it does then I would suggest logging a support ticket and working with the team to see what (if any) changes they would recommend in order to prevent any slow-down.

Thanks,

Chris